AKTIVERINGSLEKSAKER GER BRAND ACTIVATION

Krokodilmöbler används för att promovera aktiveringsleksaker. Figurfabrikken har tidigare gjort annorlunda inredning och möbler, men krokodilerna till bObles slår det mesta.

Rocco sköter om de stora bObles figurerna

I reklambranschen kallar vi det för ‘brand activation’, när promotion kan aktivera personer. I det här tillfället handlar det om att aktivera barn tillsammans med bObles.

Figurerna används nämligen som en del av ett stort lekområde till flera olika arrangemang. Som till exempel under sommaren 2015.

Lekområdet, som bObles står bakom tillsammans med Børneulykkesfonden, följer Flying Superkids’ sommarturné runt i Danmark under 2015.

Samtidigt med barnen, som ska se showen, kan värma upp och komma igång innan showen, är det också fantastisk reklam för bObles’ färgrika aktiveringsleksaker.

Det är riktigt många mödrar som redan känner till leksakerna från bObles. Och de stora, färgrika krokodilerna har också väckt intresse hos de många kunderna till företaget.

Men just nu är krokodilerna bara med för att promovera bObles’ produkter och få igång barnen med fantastisk ‘brand activation’.

Krokodilerna är också gjorda med en glidsäker yta, och färgerna, som känns igen, kommer från bObles’ aktiveringsleksaker.

Tilbaka till
case översikt

Vill du också skapa blickfång med stora figurer, som redan har en praktisk funktion? Skicka ett e-mail till oss!

Kontakta oss