3D REKLAMSKYLT SOM HÅRBORSTE

3D reklamskylt: Oversizing överträffar en pappskylt med en dimension och flera längder.

Vi har så ofta framhävt att de traditionella pappskyltarna ute i butiken, ska bytas ut med något i flera andra dimensioner – nämligen med oversized kopior av produkten som man vill marknadsföra.

Och nu har HH Simonsen tagit idén ut från detaljhandeln och fört den vidare in i frisörsalonger, stränder och till swimmingpools.

I frisörsalongerna lockar de uppblåsbara Wet Brushes – som produkten heter – uppmärksamheten till sig från både kunder och förbipasserande, om man bara placerar de stora borstarna taktiskt riktigt. Och så blir det en fantastisk icebreaker till ett samtal om produktens egenskaper.

Idén i att förstora HH Simonsens borste är också en del i en viral kampanj, där konsumenten kan visa deras Wet Brush på Instagram.

Uppblåsbara HH Simonsen hårborstar, också återskapad som baddjur med logo

På sociala media visar användare av HH Simonsens produkter fram deras Wet Brushes! Både i verklig storlek och som jättestor 3D reklamskylt.

Följ med på Instagram under hashtagget #hhsimonsen, där de luftiga borstarna visas fram.

Läs mera om Wet Brushes, och ta en närmare titt på vad vi kan skapa som en 3D reklamskylt här.

"Jag kunde inte tro på det, att en helt vanlig skylt kan få folk med på en viral kampanj. Den flerdimensionella aspekten av borsten gör det mycket mera realistisk – och det liknar i högre grad vår produkt. Ja, de är faktiskt identiska."

Stig Jensen, Ekonomichef, HH Simonsen
Tilbaka till
case översikt

Ska du ha blåst upp din produkt i en storlek som fångar kunderna? Skicka en e-mail till oss!

Kontakta oss