Kan du ikke se røgsignalerne fra fabrikken i Pandrup - tilmeld dig e-post. Her får du de nyeste nyheder indenfor blikfang fra fabrikkerne. Lige i din elektroniske brevsprække.
3D REKLAMSKYLT SOM HÅRBORSTE
3D reklamskylt: Oversizing överträffar en pappskylt med en dimension och flera längder.
Vi har så ofta framhävt att de traditionella pappskyltarna ute i butiken, ska bytas ut med något i flera andra dimensioner – nämligen med oversized kopior av produkten som man vill marknadsföra.
Och nu har HH Simonsen tagit idén ut från detaljhandeln och fört den vidare in i frisörsalonger, stränder och till swimmingpools.
I frisörsalongerna lockar de uppblåsbara Wet Brushes – som produkten heter – uppmärksamheten till sig från både kunder och förbipasserande, om man bara placerar de stora borstarna taktiskt riktigt. Och så blir det en fantastisk icebreaker till ett samtal om produktens egenskaper.
Idén i att förstora HH Simonsens borste är också en del i en viral kampanj, där konsumenten kan visa deras Wet Brush på Instagram.
På sociala media visar användare av HH Simonsens produkter fram deras Wet Brushes! Både i verklig storlek och som jättestor 3D reklamskylt.
Läs mera om Wet Brushes, och ta en närmare titt på vad vi kan skapa som en 3D reklamskylt här.
"Jag kunde inte tro på det, att en helt vanlig skylt kan få folk med på en viral kampanj. Den flerdimensionella aspekten av borsten gör det mycket mera realistisk – och det liknar i högre grad vår produkt. Ja, de är faktiskt identiska."