Den optimala tillvägagångssättet för att delta i mässor.
Vi kommer att gå igenom den optimala tillvägagångssättet för att delta i mässor och liknande evenemang. Det handlar om att nå ut, fånga uppmärksamhet och generellt ha fokus på rätt saker när företagets fyra väggar inte längre är hemmaplan.
Deltagande i försäljningsevenemang kan snabbt bli en kostsam affär – både i tid och pengar. Därför är det extremt viktigt att ha rätt tillvägagångssätt med sig så att flera dagars energi inte går till spillo.
Vi utgår främst från mässor. Men merparten av råden och riktlinjerna gäller även andra evenemang där du behöver gå ut och skapa kontakter. Ta till dig inspirationen, oavsett om ert företag är på väg mot mässhallarna eller öppna ytor.
Sida för sida kommer det att finnas bidrag från erfarna personer som delar med sig av sina insikter. Du kommer att träffa mässarrangören och försäljningsexperten. Dessutom introducerar vi deltagaren som själv har stött på de utmaningar som du garanterat har eller kommer att få innan en mässa.
Men varför ger sig folk överhuvudtaget in på mässor och försäljningsevenemang när telefonen snabbt kan plockas upp? Det är också betydligt enklare att skicka ut ett e-postmeddelande. Men det finns så mycket att vinna när du väl har tagit dig ut dit människor möts.
“För mig är det viktigaste möjligheten till många fler personliga försäljningsmöten än vad som är möjligt en vanlig dag på ett företag. Det finns inte längre tid att köra ut till så många personliga möten. Därför är det en fantastisk möjlighet att öppna upp för kontakter och skapa personlig förtroende med en lång rad människor. Och personlig förtroende är avgörande i försäljning,” säger Christian Guldager.
Han är direktör för Kursuslex, som står bakom en rad mässor. Christian har mer än 20 års erfarenhet av att genomföra evenemang. Därför har han tidigare sett folk fatta fel beslut och gå besvikna från flera dagar med möten, försäljningstal och hårt arbete. Man måste verkligen välja med omsorg när man ska välja ett evenemang.
“Det är viktigt att välja rätt mässa. Det ska vara en mässa där branschen samlas och förenas. Det ska finnas plats för både allvar och nöje. Dessutom är det centralt att det finns mycket professionell kunskapsdelning. Det ska finnas bra talare. Och inte minst ska det finnas dialog mellan deltagarna,” berättar han.
E-post dine spørgsmål
til vores indbakke.
Vi svarer oftest indenfor 1 arbejdsdag.
Alle spørgsmål er velkomne.